Curs Competențe Antreprenoriale
Ce interesant sună “curs de competențe antreprenoriale”. Noțiunea de antrepenor parcă deja sună a libertate, a timp liber, a avuţie. Generaţia X, Y, Z, toţi visează la antreprenoriat. O afacere presupune implicare, dedicare, îţi întăreşte spiritul de competiţie şi te face să vrei să fii primul.
Când ai o afacere eşti într-o continuă dezvoltare personală, profesională, tehnologică, educaţională. Trebuie să fii la curent cu tot ceea ce este nou în domeniul în care activezi, trebuie să ai răbdare şi să fii conştient de riscurile pe care ţi le asumi cu fiecare decizie în parte. În fiecare moment îţi asumi riscuri, riscuri care te pot urca sau care te pot doborî.
Optimismul şi încrederea în sine trebuie să fie la maximum, chiar şi atunci când eşuezi. Dar este frumos. Să construieşti ceva de la zero şi să poţi oferi oamenilor ceva de care se bucură, ceva de care au nevoie. Este ca o zi relaxantă în natură, fără telefoane, laptop-uri şi internet. Este o gură de aer proaspăt într-un loc liniştit.
Hai! Fă-ţi curaj şi îndeplineşte-ţi visul! Te îndrumăm noi pentru a fi un antreprenor de succes!
Ce înseamnă antreprenor?
Antreprenorul este persoana acea creativă care își dorește să creeze noi locuri de muncă, care are curaj să își asume riscuri, să investească în acea idee pentru a obține profit. Alocă timpul pentru a menține afacerea, pentru a o face sustenabilă și pentru a o ajuta să crească în timp. Un antreprenor trebuie să fie orientat spre succes, să fie deschis la lucruri noi, la idei noi, să aibă grijă de angajații săi și să se formeze constant.
În ce constă acest curs de competențe antreprenoriale?
Cursul are 40 de ore și este structurat în 4 module. Este un curs de scurta durată, cu ajutorul căruia înveți nouțiunile de bază ale unui business, ce înseamnă bugetul, resursele, cum să le gestionezi, ce înseamnă promovarea și de ce este importantă pentru creșterea afacerii tale.
Cum se desfășoară cursul?
Există două variante. Varianta online, pe platformă și varianta clasică de curs, cu prezență fizică alături de formatorii Procomunita Center.
Pentru varianta online ai nevoie de un dispozitiv cu camera web, microfon și acces la internet. Dacă ai nevoie de ajutor pentru a te conecta la platformă trebuie doar să ne anunți și te vom ajuta. Prin varianta de curs online scutești timpul de deplasare, poți învăța de oriunde, însă, dacă consideri că, varianta de curs cu prezență fizică este mai utilă pentru tine și înevți mai ușor, poți opta pentru aceasta.
Cât durează?
Aproximativ 1-2 săptămâni, în care ți se va răspunde tuturor întrebărilor legate de ideea ta de afacere, dacă este fiabilă sau nu, dacă poți avea investitori și dacă produsul sau serviciul pe care îți dorești să îl creezi poate fi o reușită.
Cine predă?
Formatorii noștri sunt antreprenori cu o vastă experiență, care au început multe afaceri, unele dintre ele au eșuat, altele sunt într-o continuă creștere. Au îndrumat nenumărate persoane ca tine pentru a-și putea implementa ideile și pentru a nu irosi resursele de care dispun. Sunt foarte buni cunoscători ai managementului de risc și al lucrului în echipă și îți vor insufla încrederea și curajul necesar pentru a-ți începe și tu propria afacere.
Ce anume vei învăța la curs?
Cadrul legislativ și primii pași pentru înființarea unei firme. De ce este importantă cercetarea de piață înainte de a deschide o afacere și tot ceea ce trebuie să ai în vedere pentru deschidere. Vei ști care este cea mai bună opțiune pentru tine, în funcție de specificul afacerii tale.
Poți opta pentru diferite forme juridice și de proprietate, precum SRL (societate cu răspundere limitată), SRL-D (societate cu răspundere limitată-debutant), PFA (persoană fizică autorizată), etc. Vei descoperi în funcție de ideea ta de afacere, dacă investitorii ar putea fi ineteresați să îți susțină organizația sau dacă poți accesa fonduri nerambursabile prin diferite proiecte, în funcție de domeniul tău de activitate.
Totodată, planul de afaceri este o parte importantă pentru deschiderea unei afaceri. Cu ajutorul planului de afaceri îți vei pune în mișcare afacerea și îl vei urma pentru a avea succes. Planul de afaceri trebuie să fie complex și să cuprindă majoritatea informațiilor despre ideea ta de business. Nu-ți face probleme, nu este chiar așa complicat să îl redactezi. De aceea este necesară prezența la curs și interacțiunea cu formatorii și cu colegii, fie el în varianta online sau cea clasică.
Un alt punct important despre care vei învăța in cadrul acestui curs de competențe antreprenoriale pentru viitorul tău business este strategia de marketing. Știi ce vrei să faci, nu? Să creezi un produs sau să oferi servicii. Este ideea ta, știi ce presupune. Dar, știi să le vinzi? Fără clienți, afacerea ta este inexistentă.
De aceea există strategiile de marketing. Fie că știi despre ce vorbim sau nu, există și servicii externe care te pot ajuta cu strategia de marketing. Dar este imperios necesar ca tu să știi cum începe afacerea ta, cui vrei să vinzi produsele, care este publicul tău țintă și de ce consideri ca aceștia au nevoie de produsele sau serviciile tale.
Antreprenoriatul este frumos și provocator când îți cunoști foarte bine afacerea și știi unde vrei să ajungi. De aceea ai nevoie de planuri foarte bine conturate și structurate, pentru a nu lua decizii care te pot întoarce din drum. Deși este cu suișuri și coborâșuri, atât timp cât îți dorești cu adevărat și nu te dai niciodată bătut, vei reuși.
Care sunt cerințele educaționale?
Pentru a participa la cursul de competențe antreprenoriale sunt necesare studiile medii cu diploma de bacalaureat, la fel ca și pentru cursul de arhivar.
Cine poate veni la curs?
Cine visează să devină antreprenor, cine își dorește să își construiască propria afacere și are nevoie de îndrumare din partea specialiștilor. După absolvirea acestui curs de competențe antreprenoriale vei știi care este cea mai bună variantă pentru tine, care sunt opțiunile de finanțare, investiție sau pur și simplu vei avea curajul de a începe imediat și de a nu te lăsa învins.
Actele necesare pentru înscrierea la curs?
Cartea de identitate, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie (dacă este cazul) și diploma de bacalaureat.
Cursul de competențe antreprenoriale este autorizat?
Da, este autorizat de Comisia de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională a Adulților din județul Sibiu.
Cât costă?
Prețul cursului este 400 lei (preț scutit de TVA), în care sunt incluse examinarea și eliberarea certificatului de absolvire. Fără alte costuri. În cazul înscrierii mai multor persoane, prețul poate fi negociat.
În constă examenul de absolvire?
După finalizarea orelor de curs, vei susține un examen care constă într-un test grilă și prezentarea unui plan de afaceri (un proiect scris), toate în prezența Comisiei de examinare (care poate fi on line, prin platforma on line, sau în sală, în cazul organizării cu prezență fizică).
Ce diplomă obții?
Un Certificat de absolvire, recunoscut de Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Educației si Cercetării. De asemenea, certificatul este însoțit de suplimentul descriptiv al certificatului, unde se vor regăsi competențele dobândite în urma absolvirii cursului. Deși nu durează mult eliberarea diplomei, până atunci putem elibera o adeverință de absolvire, care va ține loc diplomei.
Cum plătești?
Ca și pentru cursul de arhivar plata se poate face on line (contul fiind scris pe factură), dar și cash. Factura se eliberează doar după începerea cursului, nefiind nevoie de plată în avans. Dacă dorești, poți achita și în 2-3 rate.
Pentru instituțiile publice, achiziția se poate face prin SICAP, cod CPV 80530000-8 – Servicii de formare profesională (Rev.2).
Ce trebuie să faci pentru a te înscrie?
Contactează echipa Procomunita Center la numărul de telefon 0748116868 sau scrie-ne pe adresa de e-mail office@procomunita.ro.